Hoewel het nooit de bedoeling kan zijn geweest, zijn we organisaties meer en meer gaan beschouwen als geldmachines en banenverschaffers. Organisaties als middel om onze economie te laten draaien en onze welvaart veilig te stellen. We lijken ons nauwelijks bewust te zijn van de werkelijke, veelomvattende betekenis die we met onze organisaties kunnen hebben voor de levens van klanten, medewerkers en de maatschappij, laat staan dat we erop sturen. Het resultaat: het draait alleen nog maar om targets halen, het behouden van je baan, of hogerop komen. De klant is een lastige bijkomstigheid geworden. Onze betekenis voor de maatschappij een irrelevant neveneffect. Maar het kan ook anders. Door ons af te vragen wat wij willen betekenen voor anderen in plaats van wat anderen voor ons kunnen betekenen.
Wij nodigen organisaties uit om hun eigen bestaansrecht aan de kaak te stellen. Waarom zijn we er ook alweer? Wie zou er wat missen als wij er niet zouden zijn? Door onze eigen identiteit als uitgangspunt te nemen en vervolgens door te vertalen in elke vezel van de organisatie ontstaan organisaties van betekenis. Pure organisaties waarin mensen werken die staan voor datgene waar hun organisatie voor staat en die als vanzelfsprekend bezig zijn met het inlossen van hun belofte aan hun klanten en aan de maatschappij. Zulke organisaties zijn duurzaam rendabel in alle opzichten.
Hoewel het nooit de bedoeling kan zijn geweest, zijn we organisaties meer en meer gaan beschouwen als geldmachines en banenverschaffers. Organisaties als middel om onze economie te laten draaien en onze welvaart veilig te stellen. We lijken ons nauwelijks bewust te zijn van de werkelijke, veelomvattende betekenis die we met onze organisaties kunnen hebben voor de levens van klanten, medewerkers en de maatschappij, laat staan dat we erop sturen. Het resultaat: het draait alleen nog maar om targets halen, het behouden van je baan, of hogerop komen. De klant is een lastige bijkomstigheid geworden. Onze betekenis voor de maatschappij een irrelevant neveneffect. Maar het kan ook anders. Door ons af te vragen wat wij willen betekenen voor anderen in plaats van wat anderen voor ons kunnen betekenen.
Wij nodigen organisaties uit om hun eigen bestaansrecht aan de kaak te stellen. Waarom zijn we er ook alweer? Wie zou er wat missen als wij er niet zouden zijn? Door onze eigen identiteit als uitgangspunt te nemen en vervolgens door te vertalen in elke vezel van de organisatie ontstaan organisaties van betekenis. Pure organisaties waarin mensen werken die staan voor datgene waar hun organisatie voor staat en die als vanzelfsprekend bezig zijn met het inlossen van hun belofte aan hun klanten en aan de maatschappij. Zulke organisaties zijn duurzaam rendabel in alle opzichten.
Rendement van Geluk begeleidt organisaties op het gebied van identiteitsmarketing. Identiteitsmarketing staat voor het bouwen van echte, pure organisaties. Organisaties die hun eigen identiteit als uitgangspunt nemen voor alles wat ze doen. Organisaties die aan de slag willen met het bepalen en het concretiseren van hun identiteit en hierbij graag geholpen willen worden faciliteren wij graag. Dit doen wij door organisaties te helpen antwoord te geven op de navolgende vragen:
Rendement van Geluk begeleidt organisaties op het gebied van identiteitsmarketing. Identiteitsmarketing staat voor het bouwen van echte, pure organisaties. Organisaties die hun eigen identiteit als uitgangspunt nemen voor alles wat ze doen. Organisaties die aan de slag willen met het bepalen en het concretiseren van hun identiteit en hierbij graag geholpen willen worden faciliteren wij graag. Dit doen wij door organisaties te helpen antwoord te geven op de navolgende vragen:
Wij hebben ervaren dat een eigen identiteitsbewijs niet alleen inspirerend is maar ook een krachtig intern en extern communicatiemiddel. Tegelijkertijd en minstens zo belangrijk symboliseert het identiteitsbewijs een ‘point of no return’. Het ei is gelegd, de koers bepaald, de ambities verwoord. Vanaf nu weet iedereen precies waar hij of zij aan toe is. Of je nu medewerker, klant, partner of andere belanghebbende bent. Het identiteitsbewijs is compact en voor iedereen toegankelijk en geeft richting aan alle onderdelen van de organisatie zoals personeelsbeleid, dienstverlening, aankleding van het gebouw, en de interne en externe communicatie.
Wij hebben ervaren dat een eigen identiteitsbewijs niet alleen inspirerend is maar ook een krachtig intern en extern communicatiemiddel. Tegelijkertijd en minstens zo belangrijk symboliseert het identiteitsbewijs een ‘point of no return’. Het ei is gelegd, de koers bepaald, de ambities verwoord. Vanaf nu weet iedereen precies waar hij of zij aan toe is. Of je nu medewerker, klant, partner of andere belanghebbende bent. Het identiteitsbewijs is compact en voor iedereen toegankelijk en geeft richting aan alle onderdelen van de organisatie zoals personeelsbeleid, dienstverlening, aankleding van het gebouw, en de interne en externe communicatie.