Het doel van het Gelukkig Leven Medewerkerprogramma is primair gericht op het optimaliseren en waarborgen van het persoonlijk geluk van de medewerker. Hierbij gaan we op zoek naar de optimale balans tussen:
Het doel van het Gelukkig Leven Medewerkerprogramma is primair gericht op het optimaliseren en waarborgen van het persoonlijk geluk van de medewerker. Hierbij gaan we op zoek naar de optimale balans tussen:
Het Gelukkig Leven Medewerkerprogramma wordt door de werkgever aan de medewerkers aangeboden en bevat:
Het Gelukkig Leven Medewerkerprogramma wordt door de werkgever aan de medewerkers aangeboden en bevat:
Als medewerker maak je eenvoudig zelf online de afspraak op een moment dat je het beste uitkomt en op een manier die je het meeste aanspreekt. Hiervoor bieden wij de navolgende mogelijkheden:
Als medewerker maak je eenvoudig zelf online de afspraak op een moment dat je het beste uitkomt en op een manier die je het meeste aanspreekt. Hiervoor bieden wij de navolgende mogelijkheden:
Na het inplannen van de afspraak ontvangt de medewerker de gegevens om online de Gelukkig Leven Test in te vullen.
Na het inplannen van de afspraak ontvangt de medewerker de gegevens om online de Gelukkig Leven Test in te vullen.
Tijdens het gesprek staat de medewerker met zijn vaste coach stil bij de uitkomsten uit de Gelukkig Leven Test en de Gelukkig Leven Balansmeter. Hierbij wordt inzicht gegeven in:
Aan het einde van het gesprek wordt op basis van deze inzichten de actielijst samengesteld. Deze bevat de punten waarmee de medewerker de komende tijd graag aan de slag wil gaan.
Tijdens het gesprek staat de medewerker met zijn vaste coach stil bij de uitkomsten uit de Gelukkig Leven Test en de Gelukkig Leven Balansmeter. Hierbij wordt inzicht gegeven in:
Aan het einde van het gesprek wordt op basis van deze inzichten de actielijst samengesteld. Deze bevat de punten waarmee de medewerker de komende tijd graag aan de slag wil gaan.
Door jaarlijks het Gelukkig Leven Programma te herhalen
Door jaarlijks het Gelukkig Leven Programma te herhalen
Veel programma’s zijn erop gericht op mensen die niet lekker in hun vel zitten en dreigen uit balans te raken en veelal zelfs het evenwicht al hebben verloren. Dit noemen ze ‘curatief handelen’. Ook zijn er inmiddels steeds meer programma’s die zich richten op het voorkomen van uitval door tijdig risico’s te constateren en hierop te anticiperen. Dit noemen ze ‘preventief handelen’. Eigenlijk is het vreemd dat alles gericht is op het beperken van schade en we pas bereid zijn in actie te komen wanneer er een risico dreigt. Wij kiezen met het Gelukkig Leven Programma voor een volledig andere aanpak. Wij geloven er namelijk in dat mensen die in balans zijn ook gelukkiger zijn en hierdoor op alle gebieden beter floreren. Dit noemen wij ‘positief handelen’. Een indirect gevolg van dit handelen is dat de noodzaak om preventief en curatief te handelen hierdoor enorm afneemt.
Naast het directe individuele belang van de medewerker is de deelname ook belangrijk voor de afdeling en de gehele organisatie. Binnen het Rendement van Geluk Programma, waarin er inzicht wordt gegeven in de balans en het geluk op de werkvloer, is het belangrijk dat iedere medewerker hierin vertegenwoordigd is.
De belangrijkste voorwaarde voor ons programma is vertrouwen. Dit betekent dat van iedereen die deelneemt aan ons programma de anonimiteit te allen tijde gewaarborgd is.
Dit realiseren wij door:
Tevens verwijzen wij graag naar onze privacyverklaring.
Ten aanzien van de afdeling- of organisatieanalyse worden de uitkomsten van de Gelukkig Leven Testen samengevoegd. Indien de deelname onvoldoende is om de anonimiteit van iedere individuele medewerker te waarborgen dan stellen wij de afdelings-/organisatieanalyse niet ter beschikking.